Dieta, która poprawi jakość życia seksualnego

Pewne przysłowie mówi, że jesteśmy tym, co jemy. Jest to trafne stwierdzenie, które odnosi się również do sfery seksualnej. Codzienna dieta ma ogromny wpływ na kobiecą i męską sprawność seksualną, a także libido i płodność. Niestety, wielu ludzi zapomina o tych zasadach żyjąc w biegui nie zwracając większej uwagi na swoje nawyki żywieniowe. Warto wiedzieć, po jakie produkty należy sięgać, by utrzymać sprawność seksualną na dłużej – te zasady dotyczą również seniorów.

Jak dieta wpływa na seksualność?

Dieta ma ogromny wpływ na seksualność – wpływa na libido, czyli ochotę na seks. Może wydawać się to dziwne, jednak to co zjemy danego dnia ma duże znaczenie, czy będziemy mieli ochotę na igraszki. Często Kamagra, Viagra czy inne środki wspomagające erekcję są stosowane przez mężczyzn, którzy zwyczajnie nie dbają o swoje nawyki żywieniowe i z czasem nabawiają się problemów z potencją. Nieprawidłowa dieta może zmniejszać libido również u kobiet. Włączenie do codziennego spożycia produktów bogatych w cynk, witaminę E czy przeciwutleniacze wzmacnia odporność i wydolność całego organizmu. Nie bez powodu niektóre produkty zyskały miano afrodyzjaków, a ich regularne spożycie dodaje sił witalnych, które można spożytkować w sypialni.

Jak powinna wyglądać dieta sprawnego kochanka?

  • Łóżkowym podbojom najbardziej sprzyja dieta śródziemnomorska, co potwierdziły badania naukowców. Jej głównymi składnikami są ryby i owoce morza, orzechy, świeże warzywa i owoce. Są to produkty poprawiające jakość nasienia, sprawność seksualną oraz zapewniającą silne orgazmy. Badania mężczyzn stosujących dietę zachodnią oraz śródziemnomorską wyraźnie wskazują, że mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego to kochankowie znacznie lepsi od mieszkańców innych regionów Europy.
  • W diecie mężczyzn chcących być dobrymi kochankami powinno często gościć awokado. Owoc jest bogaty w witaminę E, kwas foliowy oraz cynk. Jego spożycie zwiększa wydolność organizmu, w tym układu krwionośnego odpowiedzialnego za pompowanie krwi do członka podczas erekcji.
  • O dobroczynnych właściwościach selera pisali już starożytni. Miał być on nazywany “warzywem miłości” – w selerze można znaleźć dużą dawkę cynku i magnezu, czyli pierwiastków niezbędnych do produkcji testosteronu. Olejek eteryczny selera – apiol działa drażniąco na narządy płciowe.
  • Ostrygami zajadał się Casanowa, czyli najsłynniejszy kochanek w dziejach. Duże ilości cynku i zdrowych kwasów zapewniają prawidłową produkcję testosteronu, a wszelkie owoce morza korzystnie wpływają na odporność oraz wydolność organizmu. Casanova miał rację, bowiem dbając o swoją potencję zjada każdego dnia 50 ostryg.
  • Orzechy od wieków były uznawane za symbol płodności. Zawierają one duże ilości witaminy E, argininę, kwas foliowy, czyli substancje niezbędne do zapewnienia prawidłowego poziomu gospodarki hormonalnej oraz utrzymania dobrej jakości nasienia. Orzechy włoskie, laskowe czy nerkowce powinny być regularnie spożywane przez osoby planujące powiększenie rodziny. Sprawność seksualną oraz poziom libido u kobiet i mężczyzn poprawiają również zioła. W ten sposób można połączyć przyjemne z pożytecznym – wystarczy doprawić potrawy lubczykiem, cynamonem, chili, imbirem.
  • Warto pamiętać o tym, że wpływ na libido i sprawność seksualną ma również sposób przyrządzania potraw. Ociekające tłuszczem smażone dania są ciężkie i długo zalegają na żołądku, a przy tym przyczyniają się do chorób układu krążenia. Z pewnością nie sprzyjają sprawności seksualnej, dlatego też warto sięgać po produkty gotowane, pieczone lub duszone.

Leave a Reply